Kommentarer

Reiseliv og livsstil i alvor og glede

Vi er en gruppe på seks som årlig er på reise til andre verdensdeler. De siste årene har vi valgt cruise, men opplever at flyreisen er en stor del av turen. Denne gangen skulle vi til Asia. Singapore Airlines har tidligere gitt oss uforglemmelige turer, men denne gang overtalte jeg gruppen til å prøve Emirates. Alt ble gjort etter samme prosedyre som i alle år. Forhøre oss i reisebyrået, spørre om de har omtrent de setene vi ønsker oss. og så bestille. Vi gikk ombord med de største forventningene til dette flyselskapet som vi aldri tidligere hadde reist med.

Snakk om nedtur. Vel inne i flyet endte vi på nest siste rad på midtsetene. Det var absolutt den verste plassen vi kunne tenke oss. Hva i alle dager hadde gått galt? Vi hadde brukt samme prosedyre som i alle år tidligere.

Hyggelig og informativt fra Emirates
Vi har henvendt oss til Emirates og fått et både hyggelig og informativt svar. Det viser seg at Emirates bekrefter setene, men de blir ikke reservert før innbetalingen er på konto. I dette tilfelle kan det være at den utrolig hjelpsomme og dyktige medarbeideren hos reisebyrået vårt har oversett denne bestemmelsen og det er tilgitt. Emirates sjefen i Norge orienterer også om at når setene blir bestilt, er det bare et ønske, og at flyselskapet i noen tilfelle ser seg nødt til å flytte på noen av passasjerene.

Kommunikajonsvikt
I vårt tilfelle var det altså en kommunikasjonssvikt mellom byrå og flyselskap. Vi har akseptert at det kan skje. Det er farlig å skru forventninger for høyt. Å glede seg på forhånd er jo en stor del av reisene og vi har ikke lyst til å gi slipp på denne delen av opplevelsen. I og med at dette aldri hadde skjedd oss tidligere, ble skuffelsen desto større. Også neste gang velger vi igjen å ha store forventninger til. Vi får tro at dette er et engangstilfelle.

 

Cruise over alle forventninger
På nest siste seterad og på midtsetene fikk vi god mat og like hyggelige flyverter som på alle andre seter, men vi krysser fingrene for en bedre løsning neste gang vi skal ut og reise.

Trøsten får være at selve cruiset gikk over all forventning. Vi tenker alltid på om det skipet vi har valgt er like godt som de andre vi ha vært på. Men denne gangen, skipet, anløpshavnene – alt overgikk alle våre forventninger. Så jeg tror nok at vi fortsatt vil ha store forventninger til valgene vi gjør. Det hører med til historien at vi heller ikke på hjemveien fikk de setene vi var blitt lovet. Men da var vi forberedt.

Turid

Annonse