Annonse

Cathrine Pia Lund, ny leder for divisjonen Merkevaren Norge. Foto: Erik Berg. Pressemeldinger

Cathrine Pia Lund blir leder for divisjonen Merkevaren Norge

Lund kommer fra Den Norske Opera & Ballett og er siste leder på plass i lederkabalen i Innovasjon Norge. Hun blir den syvende kvinnelige lederen i Innovasjon Norges topplederteam.

Cathrine Pia Lund går til den nyopprettede stillingen som direktør for Merkevaren Norge. Hun kommer fra stillingen som Markeds- og kommunikasjonsdirektør i Operaen, en stilling hun har hatt siden 2008.

– Vi har en stor oppgave fremover med å synliggjøre Norges konkurransefortrinn, og må bli mer bevisste verdien av tydelig og systematisk merkevarebygging. I det arbeidet må vi få frem flere aspekter ved Norge ved å vise bredden i norsk næringsliv, verdier, kulturliv, reiseliv og entreprenørskap ut i verden, sier Cathrine Pia Lund. – Dette er en utfordring jeg ser fram til å gå løs på. Det blir krevende, og er en viktig del av Innovasjon Norges reise framover. Sammen med det nye lederteamet, dyktige kollegaer over hele landet og ute, skal vi levere på oppgaven.

Bred erfaring og en sterk merkevarebygger

Lund har de siste 16 årene hatt ulike lederroller innen markedsføring, merkevarebygging og kommunikasjon, blant annet som markedsdirektør i flyselskapet Braathens og markedsdirektør i SAS Norge. I SAS var hun sentral i utformingen av bedriftens visjons- og verdiplattform. Hun har bakgrunn som innspillingsleder i NRK Dagsrevyen, er Cand. polit., med hovedfag i statsvitenskap fra Universitetet i Oslo, og bedriftsøkonom fra BI.

– Lund har solid faglig bakgrunn, kan vise til svært gode tilbakemeldinger på lederstil og har vært tonesettende for resultatene som er oppnådd hos tidligere arbeidsgivere. Hun har vært helt sentral i etablering og oppbygging av Operaens merkevareprofil og utviklingen av verdiplattformen til SAS.

Innovasjon Norge

Innovasjon Norge

Denne bakgrunnen er svært relevant når Lund skal bygge og revitalisere Innovasjon Norges mandat om å profilere norsk næringsliv ute, Norge som turistattraksjon og ikke minst øke Norges attraktivitet som investerings- og etableringsalternativ for internasjonale selskaper, sier Anita Krohn Traaseth, administrerende direktør i Innovasjon Norge.

Kommentarer

Annonse