Annonse

Positivt for både leserne og annonsørene Forbruker

En suksess for både utstillere og publikum

Aftenpostens første reisemesse for A-kort-medlemmer ble en suksess.

DET NORSKE TEATERET, OSLO (NyeReiselivsavisen) Aftenpostens første reisemesse for A-kort-medlemmer ble en suksess. Verken mer eller mindre. 28 programposter rettet mot målgruppen, mennesker som har levd en stund, og som har reist mye, falt i smak – supplert med mye god fingermat og drikke. Pris 179 kroner inkludert alt – og det skremte ingen.

Dette er en kjempegreie hvor vi får møte kundene våre direkte

Dette er en kjempegreie hvor vi får møte kundene våre direkte

Vi jobber tett med Aftenposten både når det gjelder annonsering og A-kortet, og når vi ble spurt om vi ville være med på denne reisedagen, nølte vi ikke, sier Yvonne Ossawy, Norgesansvarlig i den Nordiske turoperatøren Albatross. – Dette er en kjempegreie hvor vi får møte kundene våre direkte, og hvor vi får høre direkte fra dem hvilke reiseønsker de har. For oss som sitter i København og betjener Norge derfra, er det dessuten hyggelig å møte konkurrentene våre face til face. Yvonne forteller at Albatross kommer tilbake for å være med på reisemessen i Telenor Arena og i Bergen i januar.  I Sverige er seniormesser inn, og der skal Albatross-vimpelen vaie i både Stockholm, Gøteborg og Malmø.Reiser for livsnytere

Reiselivsveteranen Tove Voss som påny er gründer og står bak selskapet Vista Travel, engasjerer seg i reisemessen fordi hun mener det er positivt både i forhold til leserne, men også for annonsørene.

-Vi har engasjert oss med tre turer vis a vis A-kortet, forteller hun. -En sykkeltur i Holland kombinert med et elvecruise. Et blomstercruise på elvene i Belgia og Nederland, og et militærhistorisk cruise i Normandie i Frankrike. Vi går av cruisebåten i Honfleur og får to netter i land der vi ser på landingsstrendene fra D-dagen og andre reisemål av militærhistorisk interesse. En offiser er med på reisen og utdyper historien, sier Tove Voss som driver Vista Travel under mottoet: Reiser for livsnytere.

Bryllupsreisen – 40 år senere?

Vi må reise nå og ikke vente til det er for sent

Vi må reise nå og ikke vente til det er for sent

Stein Johannessen fra Drammen er nettopp blitt pensjonist, og er opptatt av å bruke tiden positivt, og reise nå og ikke vente til det blir for sent.

-Vi har reist nye før også, men nå når jeg er blitt pensjonist, får vi enda flere muligheter enn tidligere. Jeg elsker USA, og vi har vært en del i Østen, i tillegg til week end-turer til Europa. Nå ser jeg meg om etter noe som kan bli en forsinket bryllupsreise – 40 år etterpå. Det hadde vært moro å finne her.

Tenker langsiktig – over flere år

80-90-åringene spreke som foler og fantastiske mennesker å være på tur med

80-90-åringene spreke som foler og fantastiske mennesker å være på tur med

Lars Rangul fra Lier tenker langsiktig og ønsker å legge planer flere år fremover for seg og kona.

Vi er her på Aftenpostens reisemesse fordi vi er nysgjerrige på hva de forskjellige reiseoperatørene har å by på. En del turer har vi allerede planlagt å ta, og her ser vi på mulighetene til å gjøre mer ut av turene og krydre dem med opplevelser.

Reiseoperatørene her er da også svært representative for den gruppen kunder som er her: Ressurssterke personer som ønsker kultur og opplevelser – og som har råd til å betale for det.

Det er moro å se hvor oppegående mange mellom 80 og 90 er. De er spreke som foler og fantastiske mennesker å være på reise med, fastslår Lars Rangul.

Kommentarer

Annonse