Annonse

Foto: Stockbilde Forbruker

Kanariøyene får hjelp av norsk PR-byrå

Den spanske øygruppen vil bli mer synlig i norsk presse.

PR-selskapet Lynx Communications i Oslo har fått i oppdrag å øke oppmerksomheten om Kanariøyene i media i Norge. Avtalen innebærer å ha kontakt med reiselivsjournalister og andre skribenter i Norge som skriver om ferie- og fritidsopplevelser, og bistå dem med informasjon, bilder, videoopptak og kontakter på de sju øyene i Atlanterhavet.

Halv million norske turister

Kanariøyene er et av nordmenns favorittreisemål, ikke bare om sommeren, men også om vinteren. Det gjenspeiles i besøkstallene, som i fjor registrerte 530 000 nordmenn på ferieøyene. Foruten charteravganger er det også en rekke rutefly som tar av fra Norge med retning Kanariøyene.
– Kanariøyene er mer enn bare sol og varme, som norske sydenturister ønsker mest av. Stadig flere ønsker å kombinere ferien med en eller annen form for aktivitet. Kanariøyene er et ideelt sted for fotturisme, sykling eller klatring, sier daglig leder Turid Bråthen i Lynx Communications.

Viktig vinterdestinasjon


De siste årene har en rekke andre destinasjoner tatt opp kampen om vinterturistene i Norge. Blant annet har markedet i Thailand, Brasil og Dubai økt kraftig.  Egypt derimot har opplevd en nedgang på grunn av de politiske endringene i landet.
– Spania er charterturistenes reisemål nummer én og Kanariøyene har en veldig sterk posisjon blant spanske destinasjoner. Vi skal jobbe for øygruppen ligger på topp og vise nordmenn at Kanariøyene byr på mer enn bare sol, varme og sandstrender, sier Bråthen.

Kommentarer

Annonse