Annonse

Norwegian Star FOTO: NCL Pressemeldinger

Norwegian Star stråler med nye serverings- og underholdningssteder og gjør seg klar for Europa-sesongen

Wiesbaden, 25. mars 2015 – Norwegian Cruise Line ønsket Norwegian Star velkommen tilbake den 17. mars 2015, etter en to-ukers tørrdokk hvor skipet har gått gjennom en rekke forbedringer samt fått nye serverings- og underholdningssteder. Skipet er nå klart for den travle sommersesongen, og seiler gjennom de baltiske hovedstedene og de norske fjordene fra København.

Renoveringen av Norwegian Star er en del av NEXT-programmet til Norwegian Cruise Line, som bringer nye forbedringer og opplevelser til den yngste flåten blant ledende Nord-Amerikanske cruiserederier, og følger etter Norwegian Jewel som det tredje skipet i Norwegian-flåten som får nye oppdateringer siden programmet startet i 2014. Noen av høydepunktene blant skipets nyheter er to spisesteder som er inkludert i prisen, forbedrede tilbud i populære Ginza Asian Restaurant og Norwegians første Five o’Clock Somewhere Bar.

«Med Norwegians Freestyle Dining kan gjestene spise som intet annet sted til sjøs, og disse nye og spennende stedene på Norwegian Star gjør det enda lettere, enda mer spennende og enda gøyere å nyte friheten og fleksibiliteten som bare et Norwegian-cruise kan by på» sier Andy Stuart, President og Chief Operating Officer for Norwegian Cruise Line.

Jimmy Buffett-fans og gjester som ønsker å koble av kan ta turen innom og nyte flåtens første Five o’Clock Somewhere Bar, et eksklusivt samarbeid med Jimmy Buffetts Margaritaville®. Den nyeste baren vil servere egne margaritaer, for eksempel ‘Who’s to Blame® Margarita’, iskalde LandShark Lagers og mer, og byr dessuten på livemusikk fra lokale musikalske talenter på kveldstid.

Den populære gjestefavoritten Ginza på Norwegian Star serverer asiatiske fusjonsretter, og er nå inkludert i prisen, siden en cover charge på USD 15 har blitt fjernet. I tillegg til en komplett kostnadsfri meny, som nå inkluderer herlige retter som tradisjonelle kinesiske nudler, wok-stekte spesialiteter og dim sum-favoritter fra en dedikert Noodle Bar, vil Ginza Asian Restaurant også by på nye og spennende à la carte-retter, deriblant Japanese Hot Rock Ishiyaki mot et pristillegg og en sushi-meny utviklet av ekspert-sushikokken Yuki Ieto. De nye og appetittvekkende sushi- og sashimi-bitene, for eksempel Sashimi Hamachi Poblano, Ten Shades of Grey Roll og mer, serveres i sushibaren i restauranten. Gjestene kan også velge blant fire spesialitetsruller direkte fra et bevegelig sushi-belte, det første i cruiseindustrien.

Norwegian Star skilter også med populære O’Sheehan’s Neighborhood Bar & Grill, en døgnåpen restaurant inkludert i prisen som serverer lokale og tradisjonelle pub-retter i vennlige nabolagomgivelser. I tillegg har skipets Moderno Churrascaria, et steakhouse i brasiliansk stil, blitt flyttet til et mer koselig sted på dekk 13, og Sugarcane Mojito Bar, som først ble introdusert på Norwegian Getaway, ble plassert ved siden av den nye restauranten.

En rekke ekstra forbedringer i gjesteområder inkluderer: kasinoet og fotogalleriet er oppdatert, alle gjesteområder har fått nye tepper og gulv, vinduer har blitt skiftet ut, bysseområder har blitt oppgradert og bassengdekket har blitt forbedret. Norwegians innovative digitalskilting, som først ble introdusert på Norwegian Breakaway, har også blitt lagt til skipet. Den interaktive berøringsskjermen gir gjester muligheten til å bestille spesialvarer, få veibeskrivelser og reservere matservering og utflukter ved kun å dra lugarnøkkelkortet, noe som skaper enda mer frihet og fleksibilitet som gjestene kan bruke for å skape sin perfekte ferieopplevelse.

Tekniske moderniseringer har også funnet sted under tørrdokken. Skipet har fått en hydrodynamisk Azipod-oppgradering og toppmoderne silikonmaling på skroget for å forbedre drivstoffeffektiviteten enda mer. Andre betydelige tekniske og sikkerhetsmessige oppdateringer: oppgradering av utløsningsmekanismer på liv- og tenderbåter, vedlikehold av propeller og stabilisator samt utskift av ballast og lensepumper.

Norwegian Star vil tilbringe sommeren på en seilas fra København med en rekke 7- til 14-netters reiseruter gjennom de baltiske hovedstedene og de norske fjordene. Norwegian Star sin 9-netters seilas gjennom de baltiske hovedstedene vil inneholde kulturrike anløpshavner, deriblant Warnemünde (Berlin), Tyskland; Tallinn, Estland; St. Petersburg, Russland; Helsingfors, Finland; og Stockholm, Sverige. Priser starter på NOK 9 690 per person.

For å booke et cruise på Norwegian Star, ta kontakt med et reisebyrå, ring Norwegian på +47 21 95 62 10 eller gå inn på www.no.ncl.eu.

Om Norwegian Cruise Line

Norwegian Cruise Line er et cruiserederi som opererer internasjonalt med hovedkontor i Miami, Florida og kontorer i Wiesbaden og London for virksomhet i Europa.

Norwegian Cruise Line er en innovatør innen cruisereiser med en 48 år lang historie med å bryte grensene for tradisjonelle cruisereiser, spesielt med innføringen av Freestyle Cruising som revolusjonerte industrien ved å gi gjestene mer frihet og fleksibilitet. I dag inviterer Norwegian til «Cruise Like a Norwegian» på ett av de 13 spesialbygde Freestyle Cruising-skipene, og tilbyr gjestene muligheten til å nyte en avslappet cruiseferie på noen av de nyeste og mest moderne skipene til sjøs. Rederiet ble nylig kåret til «Europe’s Leading Cruise Line» for syvende år på rad og «Caribbean’s Leading Cruise Line» for andre år på rad, i tillegg til å ha mottatt World Travel Award som «World’s Leading Large Ship Cruise Line» fra 2012 til 2014.

Norwegian Cruise Line sitt hittil største Freestyle Cruising-skip, Norwegian Epic, debuterte i juni 2010 og har blitt kåret til «Best Overall Cruise Ship» av leserne av Travel Weekly i USA to år på rad og «Best Ship for Sea Days» av Cruise Critic. Selskapet lanserte det nyeste og mest innovative skipet til dags dato, Norwegian Getaway, med plass til 4 000 passasjerer den 10. januar 2014. Det største skipet med hjemmehavn i Miami året rundt, Norwegian Getaway kan skilte med 28 spisealternativer, inkludert sjømatrestaurant Ocean Blue av den berømte New York kokken Geoffrey Zakarian og en gren av Carlo’s Bake Shop av Buddy Valastro, stjernen i TLC-serien «Cake Boss». En rekke underholdning som inkluderer broadway-showene Legally Blonde, Burn the Floor og det unike spise- og magistedet, Illusionarium. Kjent som New York sitt skip, er søsterskipet Norwegian Breakaway det største skipet med hjemmehavn i byen året rundt. Selskapet har fire skipsordre med plass til 4 200 passasjerer hver på Meyer Werft: Norwegian Escape med levering høsten 2015; Norwegian Bliss med levering våren 2017 og to skip til med levering våren 2018 og våren 2019.

Norwegian Cruise Line er det offisielle cruiserederiet til Miami Dolphins/Sun Life Stadium, The New York Knicks, Blue Man Group og Legends in Concert; og den offisielle rederipartneren til GRAMMY Awards, og en offisiell partner av Rockettes og Radio City Music Hall.

Nedlastning av bilder med høy oppløsning er tilgjengelig på www.ncl.eu/news.

For ytterligere informasjon og bestillinger kontakt et reisebyrå eller:

NCL (Bahamas) Ltd., Wiesbaden Office
Continental Europe Branch
Kreuzberger Ring 68, 65205 Wiesbaden, Tyskland
Telefon: +47 21 95 62 10; Faks: 00800 03 10 21 22
E-post: reservations@ncl.com
Internett: www.no.ncl.eu

Om Margaritaville

Margaritaville er en global merkevare inspirert av tekstene og livsstilen til sanger, låtskriver og forfatter, Jimmy Buffett, med låter som vekker en lidenskap for avslapning og tropiske omgivelser. Bestående av forbrukerprodukter, restauranter, butikker, hoteller, ferieresorts, kasinoer, Vacation eierskap, cruiseskipopplevelser og Radio Margaritaville på Sirius/XM, leverer Margaritaville en tropisk opplevelse der alle kan nyte severdighetene, lydene og smakene til deres favorittreisemål.

Siden lanseringen av den første restauranten i Key West, Fla. i 1987, har Margaritaville ekspandert med totalt 33 restauranter i noen av de mest populære amerikanske destinasjonene, inkludert Orlando og Las Vegas. Margaritaville resorts og hoteller har beliggenhet i Pensacola Beach, Fla., Bossier City, La. og Pigeon Forge, Tenn., med et flaggskiplokale som har åpning senere i år i Hollywood Beach, Fla. Merkevaren runder av tilbudene sine gjennom nye partnerskap med Wyndham Vacation Ownership til å introdusere Margaritaville Vacation Club-eiendommer i St. Thomas og Rio Mar, Puerto Rico, og med Norwegian Cruise Line til å tilby fansen en eksklusiv Margaritaville-opplevelse til sjøs. I tillegg har Margaritaville i dag tre kasinoer, inkludert ett på Flamingo Las Vegas og en fjerde kommer snart til Tulsa, Okla.

Forbrukere kan også unnslippe hverdagen gjennom en samling av Margaritaville-forbrukerprodukter, inkludert klær for kvinner og menn, sko, en blender til å lage drinker, dekor til hjemmet, gaver og lydprodukter. I tillegg leverer merkevarens mat, drikke og brennevin-linjer – inkludert Margaritaville tequila, rom, LandShark Lager og Island Tea – en autentisk, tropisk virkelighetsflukt til fans over hele verden. Margaritaville, a state of mind since 1977.

Mediekontakt Norwegian Cruise Line:
Karina Lombardo
Coordinator Marketing & PR
Tel.: +49 611 36 07 190
Fax: +49 611 36 07 095
E-post: klombardo@ncl.com

Kommentarer

Annonse