Annonse

Azamara (en del av Royal Caribbean) har hatt stor suksess med klubbkonseptet som tilbys på de to søsterskipene Azmara Quest og Azamara Journey. Forbruker

Reiseannonsen: Tar gjerne turen igjen!

Hva er det første du gjør etter en reise –etter at du har tatt inn avisene - men før du har pakket ut kofferten? Svar: Begynner å spekulere på hvor du kan reise neste gang. Sånn er ihvertfall jeg.

AKER BRYGGE (nyeReiselivsavisen.no)

En gjennomgang av reiseannonsene i Aftenposten , VG og Dagbladet med sine respektive magasiner, åpner en verden av tilbud om store reiseopplevelser. Her er det bare å velge og vrake fra øverste hylle – eller fra ei hylle som passer lommeboka.

16 fantastiske påskedager

Reiseannonsen fra Cruise.no inviterer til et Asia-cruise som kan anbefales på det varmeste om bare sparepengene strekker til.

Reiseannonsen fra Cruise.no inviterer til et Asia-cruise som kan anbefales på det varmeste om bare sparepengene strekker til.

Etter vår lange påsketur med Reiseklubben av 1963, er verken bankkonti eller lommebok sprekkeferdige. Det gjør ikke reiselysten mindre, og det skal medgis at når Aftenposten bringer denne annonsen fra Cruise.no, så er jeg klar til å ta turen igjen. Vi hadde nemlig 16 fantastiske påskeferiedager fra Singapore via Malaysia, Sri Lanka, India og Oman, før vi avsluttet i Dubai i De arabiske emirater – og fløy hjem igjen.

Sparte 10 000 – 15 000
Nå tilbyr Cruise.no nesten den samme reisen, men med start i Dubai og avslutning i Singapore – og med det samme skipet – Azamara Quest. Cruise.no annonserer reisen for priser fra 45000 pr. person – alt inkludert. Da vi bestilte våre billetter omtrent et halvår før avreise og før kronekursen ble svekket, kostet cruisebilletten ca. 22000 pr. person. I tillegg kjøpte vi uavhengig av cruisebillettene fly med Emirates til Singapore og hjem igjen fra Dubai. En ekstra hotell-natt i Singapore – og en i Dubai – kommer også i tillegg, men vi slapp nok 10.000 – 15.000 kroner rimeligere enn pakkeprisen som nå annonseres.

”Big happy family”
Undertegnede nøler likevel ikke et sekund med å anbefale både denne reisen og Cruise.no som arrangør. Azamara Quest hadde 600 passasjerer og et mannskap på 400. På vår reise var vi 12 nordmenn (Seks i vår gruppe), og vi ble alle rimelig godt kjent med hverandre. Kapteinen var stadig å treffe blant passasjerene, og det rådet en avslappet stemning ombord. Ingen såkalte formal nights og smokingen forble hengende i garderobeskapet. Middagen kunne inntas mellom 18.00 og 21.00 – og det var ingen faste bordplasser. Kanskje litt uvant i forhold til andre cruise, men konseptet ”Club Cruises” var ment å skulle bygge under illusjonen av at vi var en eneste stor, ”big happy family” – og det var vi!

Drømmecruiset var ingen illusjon. Det var virkelighet. Og drømmen om et nytt cruise lever videre.

 

Kommentarer

Annonse