Annonse

Radioprogram

Reiselivsavisa på RadioRiksOslo uke 6 – 2021

Hvordan planlegge den store reisen, vil det bli en «ketchup-effekt» når eller om grensene åpnes igjen, hvilke utfordringer møter det nystartede flyselskapet Flyr og slik fungerer DNT`s hytter under pandemien. Dette er stikkeordene for denne ukens (uke 6-2021) utgave av Nye Reiselivsavisen på RadioRiksOslo.

Royal Aviation Museum of Western Canada
Vickers Viscount og flyvertinne fra Air Canada i tidsriktig antrekk fra 60-årene på Western Canadian Aviation Museum i Winnipeg. Museet stengte dørene i 2018 og vil til neste år , 2022, gjenåpnes i splitter nye lokaler (foto: ©otoerres)

Rolf Forsdahls uketema: Hva skjer når (eller om) vi kan begynne å reise igjen? Blir det virkelig en «ketchup-effekt» når grensene åpnes ?

Generalsekretær Dag Terje Klarp Solvang, Den Norske TuristforeningSlik fungerer DNT’s hytter under pandemien. Tips til deg som vil benytte deg av hyttene i vinterferie/påske.

DNT har over 500 hytter i fjellet. Les mer om dem HER

Per Steffensen, reiseveteran og æresmedlem i Travellers Club: De mest spennende reisemålene og reiseformene finner du ikke i charterarrangørenes kataloger. Ingen reiser er umulige med den riktige forberedelsen og planleggingen! Per Steffensen forteller hvordan man bør planlegge «den store reisen».

Nettsiden til Travellers Club i Norge finner du HER

Hans Jørgen Elnæs, flyanalytiker: Forteller om hva han tenker rundt vårt nyeste flyselskap Flyr, og de utfordringer som de møter i luftfartens største krise siden 2. verdenskrig.

Programleder er  KNUT JEPPSSON som også er ansvarlig redaktør og utgiver.

Nye Reiselivsavisen sendes på FM 101.1 i Oslo-området og er tilgjengelig over hele verden på  www.RadioRiksOslo.no  og Soundcloud.com.

Sendetider:

  • Torsdag:kl. 12.00
  • Fredag: kl. 18.00 (reprise)

Tidligere saker om Nye Reiselivsavisen på RadioRiksOslo finner du HER og HER

Royal Aviation Museum of Western Canada
Fra samlingen til Western Canadian Aviation Museum i WinnipegFlybåten Vickers Vedette ble utviklet og bygget i årene 1924-1930 av Canadian Vickers (foto: ©otoerres)

Kommentarer

Annonse