Annonse

Foto: Harald Bråthen Pressemeldinger

Reiselivsmessen Oslo 2016

Høy dollar- og eurokurs, legger ingen demper på nordmenns reiseplaner, fastslår arrangøren av Reiselivsmessen på Fornebu neste helg – fra 15. til 17. januar. Aldri har så mange lands destinasjoner, turistkontorer og ambassader vært representert ved Reiselivsmessen som dermed kan tilby hele bredden av ferieopplevelser til absolutt alle kontinenter og hjørner av verden !

Reiselivsmessen Oslo 2016 – Telenor Arena 15.-17.januar

På messen er hundrevis av utstillere klare med en verden av reisemuligheter, nyheter og trender som presenteres. Hundrevis av profesjonelle er samlet for å tilby nordmenn veiledning tips og råd for optimale ferieopplevelser for 2016 !

Rekordvekst i generasjonsferier

Spreke besteforeldre med god økonomi spanderer og tar med barn, svigerbarn og barnebarn på minnerike ferieturer. Dette kan være en god investering i relasjonsbygging og samhold med felles kvalitetstid på tvers av generasjoner. Cuba og Karibien, Sri Lanka og Indonesia er ellers blant årets hotteste langdistanse reisemål, og for første gang deltar deres turistkontorer med egne stand på Reiselivsmessen !

Aktiv og sportslig ferie med innhold

Trenden med aktiv ferie fortsetter i fullt monn. Vi vil eksponere oss både sportslig og gi ferien innhold, vi vil ha historier å fortelle underveis i ferien og når vi kommer hjem.

Med nytt kalenderår, nye ferieuker og blanke feriepenger er nordmenn igjen på jakt etter årets absolutte drømme ferier! Kanskje kan Reiselivsmessen gi noen tips og ideer for både storby weekend, den store drømmereisen og hovedferien. Ferien er nordmenns viktigste prioritering , både i tid og penger.

Stor interesse for TravelMatch

-Interessen for TravelMatch som arrangeres i forbindelse med Reiselivsmessen er stor, sier prosjektleder Arne Sundt-Bjerck på vegne av organisasjonene som står bak arrangementet TravelMatch


TravelMatch er årets største B2B event for utgående trafikk fra Norge, og interessen er upåklagelig:

  • Her finner du mer enn 100 aktører fra bl.a. turistkontorer, et stort antall incoming agenter, rundt 20 flyselskap, cruiserederier, hoteller etc. fra store deler av verden.
  • Du kan finne deltagere fra en rekke land og de aller fleste kontinenter, og aktørene tilbyr reiser til nær sagt alle verdens hjørner.
  • Et betydelig antall leverandører er gjengangere som har deltatt på TravelMatch tidligere, men også en rekke nye aktører har oppdaget denne kanalen til det norske marked.

Nye produktfordeler for kjøperne
Basert på tidligere erfaring og tilbakemeldinger, er det gjort noen endringer i opplegget for bedre å legge til rette for kjøperne:

  • Arrangementet er samlokalisert med publikumsarrangementet Reiselivsmessen for å gjøre det enklere for kjøpere å delta på begge deler.
  • Koordineringen innebærer også at TravelMatch foregår på fredag formiddag, og at Reiselivsmessen først åpner når TravelMatch er avsluttet.

Med disse justeringene, regner arrangørene med at utbyttet vil bli enda større for kjøperne fra norske reisebyråer, turoperatører, eventselskaper etc., som selv kan styre hele prosessen med møter.

Den Store Reiselivsdagen
Nytt for 2016, er at flere aktører har samarbeidet om å lage et helhetlig konsept i form av en koordinert reiselivsdag, der TravelMatch inngår som ett element. Allerede torsdag kveld starter TravelNews med sitt faste lederseminar og med Grand Travel Awards. Umiddelbart etter TravelMatch på fredag formiddag, åpner så Reiselivsmessen, først bare for bransjen, og så for publikum. American Party på fredag kveld inngår som kveldsarrangement for TravelMatch, og her vil bransjeutøverne treffe hverandre i mer sosiale omgivelser.
www.reiselivsdagen.no

TravelMatch 2016 gjennomføres i regi av ANTOR, Discover America, PATA og Virke Reise Utland.
www.travelmatch.nomeet@travelmatch.no
Prosjektleder Arne Sundt-Bjerck treffer du på 911 98 290.

 

 

Kommentarer

Annonse