SUNDVOLDEN (NyeReiselivsavisen) Har hatt mange supre besøk på Sundvolden Hotel, men aldri reist sulten derfra. Ikke før sist lørdag kveld da vi i ni-tiden måtte reise videre med uforrettet sak.
Etter en lang og aktiv dag på Ringerike, stoppet vi på Sundvolden for å sjekke om det var noe mat å få. Favorittstedet vårt, Ringerike Gjestegaard, hadde stengt klokken syv, og vi vurderte flere alternativ. Gleden var stor da restauranten på Sundvolden Hotel var åpen.
Fint bord – fristende meny
Hyggelig personale ga oss et fint bord inne. Vi fikk en fristende meny. Og vi bestilte. Fiskesuppe, abbor fra Tyrifjorden og annet snadder. Drikke skulle vi også ha. Vi gledet oss!
Kjøkkenet klarer ikke mer
Snakk om skuffelse da den hyggelige kelneren meldte at vi ikke kunne få noe mat nå. Hotellet har stor middag med 500 gjester, og kjøkkenet klarer ikke å ta disse enkeltbestillingene før om tre kvarter, var beskjeden. Der og da var det, med to barn blant oss, ingen stemning for å fortsette ventingen. Kelneren beklaget og hadde ikke vært klar over tilstanden på kjøkkenet. Vi beklaget også, men har naturligvis full forståelse for prioriteringen.
Peppes og Egon
Isteden ble det Peppes Pizza i Oslo på de eldste og yngste av oss, mens de to i midten dro på Egon. Og vi ble mette og glade igjen etter skuffelsen på Ringerike. Men fortvil ikke, kjære Sundvolden Hotel. Vi kommer igjen! Da skal vi forsikre oss om at bestillingen vår ikke konkurrerer med en enkeltbestilling på 500 gjester. Den ”kampen” kan vi ikke vinne – om vi er aldri så sultne.
Kommentarer