Annonse

Hans Petter Aalmo
Forbruker

«Visit Norway» med vekst og ambisjoner for 2016

Visit Norway er priset som beste nasjonale reisenettsted, og har mottatt flere priser. Enda viktigere er det at besøket har vært topp: 38 millioner sidevisninger og 36 prosent vekst i 2014. 15,5 millioner besøkende og pluss seks prosent hittil i år, men Innovasjon Norge akter ikke å stoppe med dette. En ny plattform, nye sider og mye nytt skal åpenbares 1. januar 2016.

OSLO (NyeReiselivsavisen  Hans Petter Aalmo er ansvarlig i Innovasjon Norge for «Visit Norway»-sidene. Under turist-Norges kick off 3. september slapp han sprudlende til for å snakke om sitt hjertebarn – og det gjorde han til gagns –og med glans.

Innhold som kan deles

Han lovet først og fremst mer på innhold og mer på markedsføring –og da primært innhold som egner seg for deling.

Fremtiden på Visit Norway vil bli:

  • Store bilder
  • Mer bruk av film
  • Historiefortelling

-Denne rammen må vi fylle med innhold som er attraktivt for turistene, fremholdt han i presentasjonen. – God mat, spennende byer, hyggelige folk og opplevelser er det dagens turister vil ha. Dessuten å kunne møte de lokale menneskene, spise lokal mat og få et rikere bilde av Norge.

En rikere merkevare

Forbrukermakten øker, og produktene blir enda viktigere og mer synlige. Vi må skape en rikere merkevare, lyder budskapet fra Innovasjon Norge, som også er opptatt av at kvaliteten er på topp og riktig. Trip Advisor og Google blir bare viktigere og viktigere. Hele 74 prosent av trafikken på Visit Norway kommer via søkemotorer. Samtidig har flere og flere forbrukere benyttet seg av systemer for annonseblokkering.

Kampanjer, content marketing/innholdsmarkedsføring som Innovasjon Norge har soiid erfaring med, og bruk av sosiale medier, vil være sentralt i den videre markedsføringen av Norge, sammen med den nye plattformen for Visit Norway. I tillegg kommer fortsatt partnerskap med reisemålsselskapene, innkommende operatører og internasjonal reisebransje.

Billedtekst:

Hans Petter Aalmo med favnen full av priser for Visit Norway – og nå skal det satses ytterligere på en ny plattform for enda bedre presentasjon av Norge fra 1. januar 2016.

Her finner du Visit Norway

 

 

Kommentarer

Annonse